Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Увеличават се жалбите на бургазлии към омбудсмана за сметките за парно
Автор: Екип Burgas24.bg 17:17 / 03.02.2014Коментари (0)694
©
В Бургас се увеличават жалбите към обществения посредник за сметките за парно. През 2012 година 26 души са потърсили съдействие при обществения посредник, а броят им през 2013 г. е нараснал на 36. В началото на тази година също има получени няколко жалби. Това съобщи омбудсманът на Бургас, Таню Атанасов. Основното несъгласие на гражданите е свързано с плащането на т.н. "инсталационна такса".

"Това е загубата на топлинна енергия, която изчисляват фирмите, които предлагат услугата "изчисление на изразходваната топлинна енергия" т.е. т.н. топлоразпределителни дружества. Там, където качеството на това разпределение е обективно, цените са приемливи, между 8-10-12 лева. Но при мен идват граждани, които споделят за суми до 60 лева да т.н. "инсталационна такса", обясни общественият посредник на Бургас. Причините са в нормативната уредба и в това, че етажната собственост в не достатъчна степен защитава интересите на своите членове, посочи Атанасов.

"Тази висока сума за "инсталационна такса" може да се получи, когато броят на хората, които не използват топлинна енергия надвишава общия брой на собствениците. Законът е предвидил етажната собственост да си защитава своите интереси", разясни омбудсманът.

Той обясни, че когато топлинната енергия, необходима най-често за отоплението на двата входа, намалее с 50% от теоретично изчислената, тогава "Топлофикация" е длъжна да информира етажната собственост, че броят на потребителите е намалял, в резултат на което цената на останалите потребители ще нарасне. Тогава етажната собственост се събира и трябва да реши дали да ползва топлоенергия при тези условия. По различни причини обаче това не се прави и се стига до войни между ползващите и неползващите тази услуга, разясни Атанасов.

Той посъветва хората, които допускат срещу тях да тръгне наказателно производство за принудително събиране, ако нямат възможност да оспорват сметката в съда, да покриват на разсрочено плащане своите задължения. Защото при механизма на принудителното събиране клиентът плаща значително по-висока сума.

"Проблемите с "Топлофикация" като представител на един от монополистите, които предлагат публично услуги, от години тревожи бургазлии в същото време обаче парното е едно от най-удобните средства за решаване на проблемите с осигуряване на отопление и вода за битови нужди на гражданите", каза още Атанасов.

Източник: Радио "Фокус"








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: