Важни новини за строежа на магистрала "Черно море", която ще свърже Варна и Бургас

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (10)
15:23 / 12.09.2023
5219
Строежът на магистрала “Черно море", която да свърже Варна с Бургас, може да започне през 2025 г. Това каза регионалният министър Андрей Цеков в отговор на въпрос на депутатката от “Възраждане" Константина Петрова. Дотогава на основата на сегашния идеен проект, който в момента се съгласува с екоминистерството, ще има готов технически проект, ще е ясно трасето и какви средства са необходими за отчуждавания и строеж. Най-вероятно е аутобанът да се финансира от държавния бюджет, гласи отговорът на министъра.

Обществената поръчка за изготвянето на идеен проект бе обявена преди близо три години, но готовият не е показван публично досега. В същото време от кореспонденцията между пътната агенция и Министерството на околната среда и водите, с която “24 часа" разполага, се вижда, че първоначалната идея откъде точно ще минава тази магистрала, значително се е видоизменила. Всъщност са изготвени не един, а 7 проекта, но басейнова дирекция “Черно море", общините, през чиято територия ще минава магистралата, и самото екоминистерство са направили толкова много възражения, че от седемте са останали само два, които не се различават съществено помежду си, предава "24 часа".

На първо място, е изоставена идеята магистралата да тръгва от Аспаруховия мост във Варна, както се е смятало през 80-те години на миналия век, когато е изграждан мостът. Началната точка на “Черно море" ще е на двайсетина километра преди влизане в морската ни столица по магистрала “Хемус", около малкото село Слънчево, където ще се прави пътен възел.

Оттам магистралата се спуска на юг, но много малка част от трасето ѝ е разположена непосредствено до морския бряг – чак при Обзор. След това “Черно море" отново тръгва на запад от сегашния път, като на някои места върви на около 40 и дори 50 километра от морския бряг. Накрая свършва не точно в бургаския квартал “Сарафово", както се предвиждаше, а в отдалеченото на около 30 км от града село Ветрен, покрай което ще се прави пътен възел с магистрала “Тракия".

Всички тези промени са били направени, за да се избегнат многобройните защитени територии и защитени зони по “Натура 2000". Независимо от това екоминистерството е възразило, че в двата останали варианта, които се считат за най-приемливи, отново има минаване през 11 защитени зони по “Натура" и през една защитена територия - Побити камъни, в която има природна забележителност.

Другите забележки са, че минава близо до пристанището за горива в Белослав, което се счита за обект с висок рисков потенциал.

Тази процедура не е Оценка за въздействие върху околната среда, а предварително съгласуване и пътната агенция ще трябва да изпълни куп изисквания. Част от тях са например да представи предварително информация откъде ще минават строителните материали и временните пътища за техниката, къде ще бъде струпана изкопаната земна маса и др.

Виж коментарите (10)

Още по темата (9):
01.02.2021 НФСБ: АМ "Черно море" трябва да остане приоритет и за следващото управление на страната!
25.02.2014 Китайци потвърдиха интереса си да изграждат АМ "Черно море"
19.11.2013 Строим магистралата между Варна и Бургас с още 5 държави
11.11.2013 Регионалният министър: Строежът на АМ "Черно море" може да започне най-рано след 2 г.
31.07.2013 Магистрала "Черно море" влезе в приоритетите на властта
02.07.2012 Голям интерес от чужди фирми към АМ "Черно море"
Още новини от Новини от Бургас:
Сигнал на майка от Бургас: Въведоха такса "вадене на кърлеж"
Представители на Бургас ще се включат в Годишната среща на фестив...
Млада поетеса от Бургас прослави България на световен конкурс
Рибар от "Ченгене Скеле" разказа за опасната риба групер в Черно ...
Очаква се в Община Бургас да постъпят нови средства
Община Бургас подписа споразумение с УАСГ


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).