Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Въвеждането на национален знак за качество ще подобри имиджа на българския туризъм
Автор: Екип Burgas24.bg 18:32 / 07.12.2010Коментари (0)933
©
Подобряване на конкурентоспособността и разширяване на пазарните възможности са основните предимства за туристическия бизнес от въвеждането на доброволни системи за сертифициране на качеството и устойчивото развитие. Прилагането им на национално ниво ще позиционира България като туристическа дестинация от по-висок клас, качество и добавена стойност на продукта, който предлагаме на световния пазар. Това заяви Христомир Христов, началник на отдел "Развитие на туристическия продукт" в МИЕТ при представянето днес на проекта: "Стимулиране на качеството и устойчиво развитие на туристическите предприятия". В рамките на проекта предстои да бъде избрана организация, която ще проучи нагласите на бизнеса за въвеждане на доброволни национални системи за сертифициране на качеството и устойчивото развитие и да разработи предложения за системите.

Проектът е финансиран със средства от ОП "Регионално развитие" на стойност 494 хил. лева и трябва да бъде завършен за 2 години.

За разлика от категоризирането, системите за сертифициране на качеството и устойчивото развитие на туризма са доброволни, подчерта Христов, който е и ръководител на проекта. Според него такива системи се прилагат на национално равнище във водещи туристически дестинации, често се интегрират със стандартите за категоризиране и ISO.

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма няма за цел да администрира процеса, а да избере с публичен конкурс организацията, която ще проучи готовността и нагласите на бизнеса за въвеждане на подобни национални системи и изработи критериите за тяхното прилагане, стана ясно при представянето на проекта. По думите на Христов в страните от ЕС има широко разнообразие от знаци за качество и сертификати, но тенденцията е постепенно те да се унифицират. За България това е особено важно, защото, ако в момента съотношението "цена-качество" ни прави конкурентоспособни, то рано или късно трябва да се отървем от имиджа на евтина туристическа дестинация, обясни експертът.

Общо категоризираните обекти у нас са 25 951, като съществуват и няколко доброволни системи за сертифициране на качеството на национално и регионално ниво. Такива са независимата марка за качество в туризма на Асоциация "Автентична България", която се присъжда на малки хотели и къщи за гости на базата на 7 основни критерия за оригинален продукт, и "Зелена къща" - имиджова марка за качествен туристически продукт на Българската асоциация за алтернативен туризъм, съобразена с критериите на европейските асоциации за селски туризъм ЕСЕАТ и Eurogites. На регионално ниво знаци за качество се присъждат от РТА "Стара планина" и Природен парк "Странджа".

В България са познати и 2 международни системи за сертифициране на устойчивото развитие на туризма - еко-етикетът "Син флаг" и PAN Parks, които работят с местните общности за опазване на плажовете и дивата природа. За сравнение, носителите на отличието "Син флаг" у нас са 10 плажове и 1 яхтено пристанище, докато в основните ни конкуренти сред морските почивки - Гърция, Испания и Турция, те са по над 300.

Прилагането на подобни системи ще повиши качеството на предлагания продукт и имиджа на страната ни като туристическа дестинация, каза Христомир Христов. Тези системи могат да се използват от всички производители и доставчици на услуги в местата за настаняване, заведенията за хранене и развлечение, музеи, паметници на културата, защитени територии и др.

Ако категоризацията на обектите набляга на задължителни изисквания към материално-техническата база и предоставяните услуги, то доброволните системи за сертифициране имат подчертано отношение към критериите за обслужване, управление, устойчивост и степен на удовлетвореност на потребителите, подчерта експертът. Поставянето на национален знак, символ или еко-маркировка, е гаранция за качеството на продукта, възможност за информиран избор, повишено доверие и лоялност, добави Христов.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Хороскоп за деня
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
България в еврозоната
Войната в Украйна
Избори в Румъния
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: