БДЖ за първи път пуска влакове с реновиран парен локомотив

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (6)
10:38 / 11.10.2015
1576
На 17-и и 18-и октомври "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД ще предостави възможност за пътуване с парен локомотив на всички свои клиенти, които проявяват интерес към ретро подвижния състав. Инициативата се организира по повод пускането в движение на реновирания парен локомотив № 46.03, който ще пътува с влакова композиция за първи път след неговото възстановяване.

Парният локомотив ще бъде включен в съставите на влак, движещ се по маршрута София - Банкя - София в двата почивни дни. Влакът от София за Банкя ще тръгва от Централна гара София в 10:00 ч. 

В обратното направление композицията с ретро локомотива ще заминава от гара Банкя в 12:00 ч. Влаковете ще пътуват в състав от три пътнически вагона, като билетите за тях ще се продават предварително и ще бъдат със задължителна резервация на седящи места.

Цените на билетите за влаковете с парния локомотив № 46.03 между София и Банкя ще бъдат 3.50 лв. за пътуване в двете посоки (с включени запазени места). Децата до 7-годишна възраст пътуват безплатно.

Възрастта на децата ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуване на билети. Националният железопътен превозвач напомня, че децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител.

Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове ще се извършва предварително, като ще започне от понеделник (12-и октомври). 

Билети могат да бъдат закупени от билетните каси за предварителна продажба на Централна гара София, както и от железопътните бюра в гр. София, намиращи се в Центъра за комплексно транспортно обслужване на населението (ЦКТОН) в НДК и на ул. "Гурко" № 5.

Парният локомотив с експлоатационен № 46.03 е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика "Cegielski - Poznan", с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Локомотив № 46.03 е уникално постижение в локомотивостроенето. 

Всички локомотиви от серия 46.00, всеки от които за персонала в софийския район бе просто "баба Меца" - едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 - 1969 г.

Парен локомотив № 46.03 е със система "Zwilling". По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е работил поетът-революционер Никола Йонков Вапцаров. 

Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация. Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е около 44 години.

Виж коментарите (6)
Още новини от Любопитни новини:
Забраниха знамето на ЕС на "Евровизия 2024": ЕК иска обяснения за...
30 грама от този деликатес ще ви струват приблизително 1500 лева
Разкостиха Андреа Банда Банда
Венко за напускането си от "Ку-ку бенд": Само свирим кашове в тел...
Нов хазартен оператор стартира до дни
Проф. Дуранкев за Евровизия 2024: Чашата прелива от експлозивни м...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).