Откриха планета, при която 1 година е 18 часа

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
10:23 / 23.02.2020
Британски учени откриха необичайна планета с продължителност на годината само 18 часа. Тя е много близо до своята звезда – 27 пъти по-близо, отколкото Меркурий до Слънцето, така че едва ли има живот на нея.

Джеймс Маккормак, професор от Университета Уоруик (Великобритания), и неговите колеги определят планетата като най-горещия Юпитер. Нейната звездна система NGTS-10 е част от съзвездието Заек и се намира на разстояние повече от хиляда светлинни години от Земята.

Звездата, открита от телескопа NGTS в Чили, има маса около 70% от тази на нашето Слънце и е по-студена със 1000 градуса – температурата й е 4000 градуса, докато планетата NGTS-10b е с 20% по-голяма от Юпитер.

Учените изтъкват, че тази планета е доста рядко явление. От няколкостотин горещи Юпитери, открити през последните години, само седем планети имат орбитален период по-малък от един ден (24 часа).

Горещ Юпитер (Hot Jupiter) е обозначение за газов гигант, който е доста близо до звездата си. Поради това температурата на планетите от този тип може да бъде повече от хиляда градуса по Целзий.

NGTS-10b се намира на разстояние 2,5 милиона километра от своята звезда и прави една обиколка около нея само за 18 часа. Скоро орбиталният период на планетата може да стане още по-кратък и тя да загине.

Виж коментарите (0)