Кино
Музика
Учени: В България са се разхождали динозаври
Автор: Екип Burgas24.bg 11:01 / 18.07.2018Коментари (3)714
© bTV
В България са се разхождали динозаври. Това твърдят учените от Природонаучния музей в столицата, които са открили част от кост, намерена близо до река в землището на Трън. Тя е открита миналата година, но на терен не са успели да разберат какво е. В последствие обаче са направили пререз, обясни Латинка Христова, главен асистент в Национален природонаучен музей.

По думите й, това е динозавър от групата на Титанозаврите, някои от тях са най-големите същества, живели на планетата.

"Нашият обаче не е от тях, тъй като вероятно е обитавал някакъв остров в региона на Европа. Ходят бавно, достолепно, нашият е малък.

Динозаврите са тревопасни животни, за разлика от съвременните тревопасни, растителноядни по-точно, те не са предъвквали храната, просто са захапвали със зъбите, обрулвали са листата от клоните и директно са ги гълтали. В стомаха специални бактерии ги разграждат. Някои даже предполагат, че затова имат дълги шии – докато стоят на едно място да икономисват енергия, само въртят шията и като прахосмукачки обират растенията в района", обясни Латинка Христова.

На мястото, където е намерена тази кост покрай Трън, със сигурност има още такива останки, категоричен е проф. Николай Спасов, директор на Националния природонаучен музей.

"Затова ние тази година организираме експедиция, която ще прави проучване на самия район и вярвам, че ще открием нови останки. Важно е също да се направи геоложко проучване на евентуалните растителни останки, на крайбрежната морска фауна. Това ще даде съвсем друга представа и за времето, в което са живели".

Източник: bTV

Щом още ги има на нашата територия - страхотен ген!

Така е, Лили Иванова като малка си е играела с тях!
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.