Кино и филми
Културни
Музика
Кулинарни
Учени с ново предположение къде се крият извънземните
Автор: Екип Burgas24.bg 09:57 / 06.04.2023Коментари (0)716
Повечето учени искрено вярват, че извънземни съществуват някъде в космоса, дори ако все още не сме открили къде се намират те.

Сега ново проучване показва, че извънземните може би наистина се крият в сенките на планетите, на които има вечна нощ, известни още като "зони на терминатора".

Когато търсят живот извън Земята, астробиолозите обикновено се насочват към планети с големи водни басейни, наричани още "океански светове", тъй като (поне доколкото ни е известно) водата е от съществено значение за живота. Но досега нашите учени не са открили нищо, когато става въпрос за доказване на съществуването на извънземни.

Сега едно ново проучване, публикувано в "The Astrophysical Journal“, показва, че може би през цялото време сме търсили на грешното място и обяснява, че извънземните всъщност може да се крият на планети, които са затворени в приливите и отливите и са покрити със сянка.

Планетата, заключена в приливите и отливите, е планета, която не се върти по начина, по който се въртят Земята и другите планети в нашата Слънчева система. Вместо това, подобно на нашата Луна, едната страна на планетата винаги е обърната към Слънцето, докато другата е във вечен мрак.

По-рано учените не вярваха, че на тези планети може да има живот, но сега преосмислят това схващане, изказвайки хипотезата, че именно на тези места може да се крият извънземни.

Причината, поради която учените не са се замисляли за това, че извънземните се крият на тези планети, е, че те изглеждат напълно необитаеми. Светлата страна на планетата, която винаги е обърната към Слънцето, би била твърде гореща, докато тъмната страна би създала непоносими минусови температури, пише "Стандарт".

Изследването обаче показва, че извънземните не са нито на светлата, нито на тъмната страна, а по-скоро се крият в средната зона между двете крайности, известна още като терминаторната зона.

Друга причина, поради която учените досега не са мислили за извънземни, които се крият в тези терминаторни зони, е, че тези планети обикновено не са океански. Там дневната страна обикновено е покрита с пустиня, а нощната често е пълна с лед и ледници.

Новите данни обаче сочат, че в зоната по средата може да има по-малки водни басейни, например езера, които биха били в състояние да поддържат живот.

Въпреки че нито една от планетите в нашата Слънчева система не е от такъв тип, той всъщност е много често срещан. Всъщност планетите, обикалящи около звезди джуджета от типа М, често са приливно заключени, а тези звезди съставляват почти 70 % от звездите в нашата галактика.

Тъй като в миналото сме изключвали този тип планети от търсенето си, включването на тези планети сега открива множество места, на които може да открием скрити извънземни.

Освен това учените разработват съвсем нова технология за телескопи, която е специално предназначена да помогне за откриването на извънземни, които се крият някъде в нашата Слънчева система.