БМФ не признава повишения военен риск в Аденския залив, според синдикален лидер

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
15:16 / 12.05.2010
708
Ръководството на БМФ не признава, че в Аденския залив има повишен военен риск, при което на плаща на моряците по-високо възнаграждение. Това заяви председателят на Моряшкия профсъюз Иван Велков. Той обясни, че в колективния трудов договор има подписана клауза, с която работодателят е длъжен да удвои възнаграждението при преминаването през зоната. Mорякът има право и да откаже преминаването. До момента обаче БМФ не признава, че тази зона е по-рискова, при което не плаща на моряците повече пари. Според параходство БМФ процентът на застрахователната премия, която трябва да се плати, е малък и затова приема, че рискът не е военен.
Същевременно никога не се и налагало моряк да слезе от кораба заради това, че ще премине в тази зона.

Председателят на моряшкия профсъюз посочи още, че периодът, в което моряците са били в плен, се брои като време, в което са били в опасна зона. В тези случаи чуждите компании плащат двойна надница върху основната заплата. Когато става въпрос за БМФ, се плаща удвоен размер на командировъчните, но в случая моряците няма да получат нищо.

Велков каза, че пиратите никога не биха отвлекли кораб само защото има българи на борда. Те обикновено си набелязват кораби, които са от страни с по-слабо военно присъствие и по-малко известни като флаг на кораба, за да имат по-лесен начин на комуникиране и да няма ответен удар от съответната държава. Пиратите например не отвличат израелски и американски кораби, допълни Велков.

По думите му отвлеченият български кораб струва не повече от 1 млн. долара на скрап. „Няма как се иска подкуп на стойността на самия кораб", коментира Велков.

Той каза още, че моряците са били на средата на пътя си и ако са тръгнали на 23 април, е трябвало да се върнат в България в края на май. Те са били длъжни да закарат кораба „Панега" до Индия за скрап, след което да се върнат у нас със самолет.

Велков познавал втория механик на "Панега", чиято фамилия е Радушев. Според синдикалния лидер той е уравновесен човек и ще може да се справи със ситуацията.

По думите му сигурността на кораб в конвой не е гарантирана. Конвоят зависи от броя на плавателните съдове, но обикновено разстоянието между отделните кораби е около 500 м един спрямо друг. Ако в конвоя има 20 кораба, тогава дължината му е около 10 км. При една такава дължина конвоиращият кораб може да дойде до средата на конвоя за около половин час, движейки се с максимална скорост. Може да се окаже, че пиратите вече са на на борда на кораба. В този случай конвоиращият кораб не може да направи абсолютно нищо, обясни председателят на Моряшкия профсъюз.

Източник: Дарик


Виж коментарите (0)

Още по темата (11):
15.05.2010 Николай Апостолов: Пиратите използват факта, че човешкият живот е безценен
14.05.2010 Президентът: Държавата работи за освобождаването на моряците ни
12.05.2010 Американският посланик: Много страни се съюзяват срещу сомалийските пирати
12.05.2010 Николай Апостолов: "Панега" е първият кораб под български флаг, отвлечен от пирати
12.05.2010 Руски журналист: Моряците от "Панега" са добре
12.05.2010 Трябва ли пиратите да стигнат до Варна, за да се намеси България, питат от
ВМРО
Още новини от Международни новини:
Само тази бира ще се пие на ЕВРО 2024: Защо и колко ще струва?
Две много силни земетресения удариха Гърция в рамките на час
Колите под наем в чужбина: Ще ви цакат с много такси, бъдете вним...
Европа е готова да спре забраната за колите с бензинови двигатели...
Гръцките власти излязоха с предупреждение
Земетресение със сила 3,7 стресна Анкара


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).