Революционно: Китайски учени измислиха биоразградимо стъкло

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
16:58 / 20.03.2023
Китайски учени създадоха биоразградима и рециклируема форма на стъкло с минимално въздействие върху околната среда. Основното предизвикателство за производството му обаче е термичната нестабилност на молекулите му и склонността да се разлага лесно при високи температури, пише радио Китай, цитирано от "24 часа".

Новото екологично стъкло е разработена от учени от Института по технология на процесите към Китайската академия на науките. Те използвали биологично получени аминокиселини и пептиди чрез класическия промишлен процес на загряване и закаляване. Те ги модифицирали химически в краищата им, така че да образуват силно охладена течност преди разлагането, се посочва в резултатите от проучването, публикувани в събота в сп. "Science Advances“.

Този вид стъкло е с добри оптични характеристики, податливо на триизмерно отпечатване и леене в матрица.

Концепцията за биомолекулярно стъкло, макар и все още в лабораторен етап, може да се превърне в нова технология за екологичен живот и устойчиво бъдеще, посочват още учените.

Виж коментарите (0)