 © |  | България се рекламира слабо в Европа и това е голям проблем, твърди още Караненов | Българските морски курорти ще привлекат повече туристи, ако се преориентират от младежки към семеен туризъм - това е правилната формула, заяви управителят на бургаската туроператорска фирма "Булкар" - Димитър Караненов. Минусите в имиджа на България, като дестинация за фамилен туризъм са : интензивния шум от нощните дискотеки и увеселителни заведения, неспиращите строително-ремонтни дейности и липсата на добре уредена инфраструктура. Въпреки това, нивото на немските туристи, почиващи в Слънчев бряг през това лято е увеличено с близо 30 %, което определено е оптимистична прогноза за в бъдеще, убеден е Караненов.
Бизнесменът е собственик на три от емблематичните за Слънчев бряг хотели - "Родопи", "Цвете" и "Флора". Те са разположени в Централната част на курорта, като се менажират съвместно с известната немска туроператорска компания ITS. Единственият хотелски комплекс в България, отговарящ на най-високия стандарт на ITS, а именно Calimera, обединява хотелите "Родопи" и "Цвете", под названието Calimera Sunny Beach. Според Димитър Караненов, обслужването и стандартът, наложени в Calimera Sunny Beach, са идентични на обслужването и стандарта в останалите 14 хотела по света, носещи марката Calimera. Т.е. семейните туристи, отсядащи в хотелския комплекс предварително са наясно какво да очакват като екстри, и компромиси по отношение на хотелските стандарти не са допустими. Това води до повишаване качеството на туристите, които вместо само за едно лято в Слънчев бряг, ще се връщат да почиват тук и години след това, убеден е Караненов. Потвърждавайки тези факти, хотелиерът изтъква липсата на свободни легла в трите си хотела до края на летния сезон. "От общо 1 500 легла, с които разполагат "Родопи", "Цвете" и "Флора", към момента няма нито едно свободно место. Явно съотношението качество на услугата към заплащана цена е в идеален баланс и затова спадът на немските туристи от последните няколко години вече е преодолян. Близо една трета от семействата идват ежегодно на почивка в България, а част от тях дори и два пъти годишно", споделя Димитър Караненов.
Бизнесменът, въвел за първи път в Слънчев бряг системата all inclusive, счита че това е печеливша формула само за определен тип хотели. Повсеместният достъп до храна и напитки за почиващите в хотелските комплекси по Черноморието, предполага следването на качество на услугата и разнообразие на асортимента. За съжаление, много от хотелите не се придържат към тези правила, което обезценява предлагането на подобна екстра. "В трите ми хотела в Слънчев бряг, заемащи обща площ около 50 дка, от 07.30 сутринта до 24.00 ч. вечерта, почиващите ползват all inclusive в пет ресторанта и пет бара, структурирани в различни стилове. По този начин се задоволяват и най-различните предпочитания, като клиентите се радват на разнообразие и при ястията, и в интериорните решения на заобикалящата ги среда", уточнява Димитър Караненов.
Като голям минус, Караненов определи почти нулевото рекламиране на България и възможностите за туризъм в нея пред чуждестранните туроператори. Всичко е оставено в ръцете на представителите на хотелиерския и туроператорски бизнес, които на собствени разноски, се опитват да градят добрата представа за българските курорти. Според хотелиера, липсва отворената реклама в немските вестници и електронни медии, което определено е грешка и носи само негативи за браншовиците.
Димитър Караненов ще се опита да попълни тази липса, като проследи довършителните работи по четвъртия си хотел, разположен в Бургаската морска градина, чрез отворен електронен сайт с богат снимков и видеоматериал. Емблематичният за Бургас хотел "Приморец", трябва да се завърне на туристическия пазар в началото на май 2009 година, като до момента в обновяването на петзвездното бижу са инвестирани близо 12 милиона евро. Новият мега-хотелски комплекс ще е с разгърната площ 21 000 квадратни метра, като хотелската част ще разполага с 450 легла, 50 апартамента и студиа и 4 VIP апартамента . |