ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Бургас умува върху 4 варианта за пълна модернизация на транспортната си схема | ||||||
| ||||||
Те бяха представени от експерта по организация на градския транспорт Гуидо Брюгеман, в присъствието на Жан Франсоа Биро - представител на Европейската инвестиционна банка, и други членове на консултантския екип. Първият предложен вариант е т. нар. „План Минимум". Неговата реализация ще струва 40 млн. евро. Тя включва подмяна на всички стари автобуси в градския транспорт с нови. Вторият вариант се нарича „Бързи автобусни ленти". Стойността му е 55 млн. евро. Тази възможност също предвижда обновяване на автопарка, но и обособяване на специални ленти за движение на една нова автобусна линия, която почти напълно да покрие периметъра на пет от сега съществуващите. Маршрутът й ще започва от „Меден рудник", ще се движи покрай езерото „Вая" - градски център - посока север. Третият вариант в основни линии повтаря втория, но включва и няколко допълнителни компонента - изграждане на интермодален терминал за пътници до ЖП-гара и отсечка /виадукт - мостово съоръжение/, която да е част от специалното трасе за автобуси. Затова се нарича „Бързи автобусни ленти +" и реализацията му би струвала 75 млн. евро. Четвъртият вариант е най-скъп - 162 млн. евро, и се отнася до изграждането на модерна трамвайна мрежа в Бургас, която да е с дължина около 14 км. и мотрисите отново да се движат от „Меден рудник" към центъра, след това по ул. „Стефан Стамболов" и на север, с терминал при магазин „Карфур". Всички предложени опции са разчетени за 15 години напред, прогнозирани са разходите по тях, социалните ефекти и възможното влияние върху околната среда. Консултантите по програма „Джаспърс" препоръчват изпълнението на пакет от задължителни мерки, независимо кой ще е избраният вариант. Сред тях са въвеждането на система зе електронно таксуване на пътници в градския транспорт, изграждането на нови автобусни спирки, внедряването на съвременна информационна и система за паркиране /синя зона/, изграждането на велоалеи. Стойността на този задължителен пакет от мерки е 10 млн. евро. При избор на варианти от 1 до 3 обновяването на автопарка на градския транспорт ще струва минимум 18 млн. евро. Препоръката на консултантите от „Джаспърс" е Община Бургас да избере варианта „Бързи автобусни ленти" /Вариант 2 или Вариант 3/. Според тях експресната автобусна линия може да обхване почти половината от целия пътникопоток в Бургас. Превозните средства по маршрута й ще се движат на 3 минути и много по-бързо от сега ще стигат от точка до точка, а новите им двигатели по стандарт Евро 5 ще отделят много по-малко вредни емисии във въздуха. Кметът Димитър Николов и екипът му внимателно ще обмислят избора си, за да е съобразен както със специфичните нужди на Бургас, така и с неговите възможности, тъй като при спечелване на предпочетения проект Общината трябва да осигури 20 % съфинансиране. |
Още по темата: | общо новини по темата: 34 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/6 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Къща или бебе? Певецът Миро готви изненада
11:50 / 06.05.2024
Кошмарно задръстване на магистрала "Тракия", колите са буквално спрели
14:19 / 06.05.2024
Бургас на крачка от успеха в престижен конкурс
12:45 / 06.05.2024
Голям празник в Бургаско
09:39 / 06.05.2024
Борят се за живота на дете след ужасяващ инцидент в Чукарка
09:31 / 07.05.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета