Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
Д-р Светослав Тодоров: Центровете за спешна медицинска помощ трябва да имат връзка със спешните приемни в болниците
Автор: Екип Burgas24.bg 10:27 / 10.07.2019Коментари (0)1605
©
Центровете за спешна медицинска помощ трябва да имат връзка със спешните приемни в болниците. Така болните ще бъдат настанявани там, където има свободни места директно. Във връзка с организацията на лечебния процес в началото на годината бе въведен лимит на леглата в конкретните отделения. Ако дадено отделение е със запълнен лимит, болният трябва да бъде настанен в друго, но затова е нужна телефонна връзка между Центъра за спешна медицинска помощ и съответното лечебно заведение. Това каза д-р Светослав Тодоров, магистър по обществено здраве и здравен мениджмънт, специализант по неврохирургия в УМБАЛ-Бургас. Той взе участие в предаването, организирано от кандидата за кмет на Бургас Живко Табаков, свързано с проблемите, които вълнуват съгражданите ни.

Д-р Тодоров допълни, че Община Бургас е длъжна да инициира повече кампании за превенция, за да не се стига до болнично лечение. Според него всяка болница трябва да отделя особено внимание и на спешните си приемни центрове, защото те са лицето на болничните заведения. Много често именно там се получавали и конфликти между лекари и пациенти.

"Нека пациентите и близките им не бъдат настроени срещу всички лекари. Нека търсят своите права. Всеки е подчинен на някой и подлежи на санкции. Апелирам хората да бъдат по толерантни с работещите в здравните заведения. Ние сме там, за да им помогнем. Много е важна връзката лекар-пациент. Това са две взаимно свързани неща и не може пациентите да търсят вина единствено в лекарите. Основно конфликтите възникват от това, че неспешните пациенти биват насочвани към медицински центрове, където заплащат пълни такси. Пациентът трябва да знае къде да потърси помощ. Болницата е институция, в която си има утвърдени правила", каза той.

Младият доктор поясни, че организацията в УМБАЛ-Бургас в момента била сравнително добра. Особено полезно било въвеждането на длъжността "супервайзър". С нея се посрещал всеки пациент, който не е докаран с линейка на Центъра за спешна медицинска помощ.

"Така пациентът, самоопределил се като спешен, бива насочван към регистратурата на УМБАЛ, където е посрещан от този супервайзър. Той е човекът, който определя дали действително има опасност за живота и насочва. Това много улеснява работата, а самите пациенти трябва да са наясно техните лични лекари с кой медицински център имат сключен договор. Именно така те ще бъдат обслужени безплатно или с потребителска такса от 2,90 лева", каза още д-р Тодоров.

Той призна, че спешните центрове са неатрактивно място за работещите в здравеопазването. Действително там имало и нужда от повече линейки и специалисти. Едно достойно възнаграждение също щяло да направи работата далеч по-приемлива за младите лекари.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Природни стихии
Катастрофи в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
49-ото Народно събрание
Изграждането на АМ "Тракия"
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: