Специалисти по градско планиране и транспорт дадоха препоръки към проекта по програма "Джаспърс"

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
14:06 / 20.08.2009
1390
В Бургас се проведе обсъждане на доклада за извършената работа през Фаза I на пилотния проект за интегриран градски транспорт в община Бургас, осъществяван с подкрепата на финансовата инициатива JASPERS. В него взеха участие зам.-кметът на община Бургас Красимир Стойчев, представители на общинска администрация, общинска фирма „Бургасбус", дружество на бургаските архитекти, превозвачи от таксиметровия и автобусния превоз, както и омбудсманът Таню Атанасов.

По време на срещата бяха направени редица забележки и препоръки към предложените варианти за модернизация на градския транспорт в Бургас. Всички те ще бъдат предоставени и взети под внимание от членовете на консултантския екип на „Джаспърс".

Първият предложен вариант, т. нар. "План Минимум", включва единствено подмяна на всички стари автобуси в градския транспорт с нови.

Вторият се нарича "Бързи автобусни ленти". Тази възможност също предвижда обновяване на автопарка, но и обособяване на специални ленти за движение на нова автобусна линия, която почти напълно да покрие периметъра на пет от сега съществуващите. Маршрутът й ще започва от "Меден рудник", ще се движи покрай езерото "Вая" - градски център - посока север.

Третият вариант в основни линии повтаря втория, но включва и няколко допълнителни компонента - изграждане на интермодален терминал за пътници до ЖП-гара и отсечка /виадукт - мостово съоръжение/, която да е част от специалното трасе за автобуси, както и запазване и развитие на съществуващата тролейбусна мрежа. Затова се нарича "Бързи автобусни ленти +".

Четвъртият вариант се отнася до изграждането на модерна трамвайна мрежа в Бургас.

Интересна дискусия се разгоря по въпроса дали проектът, който е с хоризонт до 2024 г., трябва да бъде изчислен с темп за растеж на населението в този период до 300 000 души, както е по първоначалните изчисления на „Джаспърс", или до 500 000.

Повечето предпочитания и коментари бяха насочени към варианта "Бързи автобусни ленти +", според който новото специално трасе за автобуси трябва да се превърне в гръбнак на градския транспорт и да свърже юга /разрастващият се „Меден рудник", където е концентрирана по-голямата част от работещото население в Бургас/ със севера. Бургаски архитекти направиха забележката, че трасето трябва да стига и до крайните квартали - Сарафово и Крайморие, както и да кореспондира с индустриалните зони на града. От „Бургасбус" обясниха, че е предвидено към специалната лента да има периферни връзки чрез други автобусни линии. Те разясниха концепцията за обособяване на два буферни паркинга с терминали на север и юг, които ще дават алтернатива на хората от крайните квартали и съставните селища да стигат до тях с лични автомобили и да ги оставят там, за да не влизат в централна градска част, която и без това е задръстена с превозни средства. Предвидено е те да бъдат поощрявани чрез продажбата на комбиниран билет за паркинг и градски транспорт, за да могат да продължат пътя си от съответния терминал до работното място с автобус.

Различни изказвания бяха направени във връзка с варианта за изграждане на трамвайна мрежа. В крайна сметка участниците в обсъждането се обединиха около мнението, че това е прекалено скъп и нерентабилен вариант за сегашните мащаби и възможности на Бургас, но той трябва да залегне като потенциална възможност в плановете за развитие на града.

Предстоят и други обществени обсъждания на проекта, преди Община Бургас да избере окончателния му вариант, с който ще се кандидатства за безвъзмездно финансиране по Оперативна програма „Регионално развитие".

Който и да бъде избраният вариант, той ще включва изпълнението на пакет от задължителни мерки. Сред тях са въвеждането на система за електронно таксуване на пътници в градския транспорт, изграждането на нови автобусни спирки, внедряването на съвременна информационна и система за паркиране /синя зона/, изграждането на велоалеи.

Докладът за извършената работа през Фаза I на пилотния проект за интегриран градски транспорт в община Бургас, осъществяван с подкрепата на финансовата инициатива JASPERS, може да бъде разгледан и коментиран от всеки в раздел „Форуми" на сайта на Община Бургас:

Български: http://file.burgas.bg/jaspers/1/bg/index.html

English: http://file.burgas.bg/jaspers/1/en/index.html


Виж коментарите (0)

Още по темата (34):
20.01.2012 Изработват транспортен стратегически план на Бургас по европейски проект
20.01.2012 Събират информация и препоръки относно състоянието на обществения градски транспорт в Бургас
28.11.2011 Проверката в градския транспорт на Бургас: 7 акта и 5 фиша за седмица
11.11.2011 Проведоха обществено обсъждане на проекта "Интегриран градски транспорт"
16.09.2011 Красимир Стойчев: Проектът за интегриран градски транспорт се движи по план
26.11.2010 Община Бургас и МРРБ подписаха договор за 67 млн. евро
Още новини от Новини от Бургас:
Пъстро шествие, концерт и разнообразни събития в Бургас за 24 май...
Почина д-р Красен Генев
Важно за шофьорите по магистрала "Тракия", които ще пътуват посок...
Сливенската епархия избира претендентите за следващ митрополит
Бургазлийка ще премине по червения килим в Кан
Кметът на Бургас празнува


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).