Телефонни измамници се пробваха с омбудсмана на Бургас! Мина ли им номерът?

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
16:33 / 10.08.2018
6438
Общественият посредник на Бургас Тодор Стамболиев е станал жертва на телефонна измама. Преди време е бил потърсен по телефона от мним служител на EVN. Той започнал да го уверява, че от техни служители било установена кражба на ел. енергия от неговия електромер. Това било кражба от съседите, от дружеството, било престъпление по НК.  Стамболов обаче се усетил и затворил телефона. 

"В последствие при разговор с лице от ръководния състав на дружеството, споделих тази ситуация и узнах, че не съм единствен случай. Във връзка с това от дружеството получих писмо.Дано успеем по някакъв начин да предпазим съгражданите си от новата схема в телефонните измами", пише до медиите Стамболиев.  

Ето какви съвети дават от EVN за предотвратяване на телефонните измами:

EVN България информира за постъпил сигнал от клиент, че е получил телефонно обаждане от неизвестно лице, представило се за сътрудник на EVN България. Обаждането е било от скрит телефонен номер. Неизвестното лице е поискало от клиента номер на електромер с цел отстраняване на възникнала повреда. При последващо обаждане мнимият служител информира клиента, че при извършване на техническите дейности близък роднина на клиента е попаднал под напрежение и съответно той трябва да заплати сума за спешното му лечение.

След сигнал от клиента в дружеството и извършена проверка от EVN България е установено, че телефонното обаждане до клиента не е от служител на дружеството, както и че не е имало възникнала повреда. По случая дружеството е информирало МВР.

С цел отново да защити своите клиенти EVN България уточнява, че при телефонен разговор с клиенти сътрудниците на дружеството не използват скрити телефонни номера, както и че винаги се представят с име и фамилия. Всеки клиент може да извърши проверка за съответния сътрудник по име, фамилия и телефонен номер в денонощния телефонен център на дружеството на тел: 0700 1 7777.

В допълнение EVN България напомня, че събиране на дължими суми за консумирана енергия или за технически услуги никога не се извършва в брой и на място от техници или отчетници на дружеството.

EVN България съветва клиентите при всяко съмнение да сигнализират на денонощна телефонна линия 0700 1 7777.

EVN България предупреждава отново своите клиенти да бъдат бдителни за измами от мними служители на дружеството

EVN България информира за постъпили сигнали в дружеството от клиенти относно различни опити за телефонни измами oт неизвестни лица. Според постъпилите сигнали клиентите получават телефонно обаждане от неизвестно лице, което се представя за служител на EVN България. Въпросното лице изисква от клиента данни - име на титуляр на партида за електроенергия, адрес, както и информация относно членове на семейството и др. Клиентите на EVN България не са се подали на опитите за измама и са сигнализирали в телефонния център на компанията.

EVN България информира, че в случаите, когато компанията актуализира данните на своите клиенти – чрез лично посещение или по телефон – сътрудниците на EVN България се легитимират с име, фамилия и обясняват в детайли повода за посещението или обаждането. Всеки клиент може да извърши проверка за съответния сътрудник по име, фамилия и телефонен номер в денонощния телефонен център на дружеството на тел. 0700 1 7777.

В допълнение EVN България напомня, че събиране на дължими суми за консумирана енергия или за технически услуги никога не се извършва в брой и на място от техници или отчетници на дружеството.

EVN България съветва клиентите при всяко съмнение да сигнализират на денонощна телефонна линия 0700 1 7777. Дружеството съветва своите клиенти при подобни опити за измама да сигнализират и МВР.

EVN България се включва в проект на МВР в борбата срещу телефонните измами, целящ да информира допълнително гражданите да имат повишено внимание срещу подобен вид измами. В тази връзка считано от април 2018 г. на всяка хартиена фактура и касов бон компанията ще отпечатва послание, което да привлича вниманието на битовите клиенти и да изостри тяхната бдителност, в случай че станат опит за телефонна измама, независимо по какъв повод и начин.

Текстът е съгласуван с МВР и гласи следното: "МВР предупреждава: Искат Ви пари по телефона? Спри, не се доверявай! Това е измама.“

Пилотният проект е предвиден за 6 месеца, като в този период всеки битов клиент, ще може да прочете посланието в своя касов бон или фактура за консумирана електроенергия. Целта е чрез отпечатваните фактури посланието да достигне до максимален брой граждани, включително възрастни хора, жители на по-малки населени места и т.н.

В допълнение EVN България напомня, че събиране на дължими суми за консумирана енергия или за технически услуги никога не се извършва в брой и на място от служители на компанията, a на определените за плащане места. Компанията съдейства на МВР като част от цялостното сътрудничество по отношение на добри практики за предотвратяване на всякакъв вид измами.

Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Бургас:
Ремонтът свърши: Възстановиха движението по АМ "Тракия" в посока ...
Успокоиха ни: Няма птичи грип в Бургаско!
Преди Horizon Grand Prix отборът на Гимназията по транспорт теств...
Бургаски ученици взеха участие в Деня на отворените врати на Райо...
Писна им! Бургазлии повече от година чакат кошмарът им да приключ...
За първи път: В Бургас празнуваме Летен Никулден! Ще пеят "Молец"...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).