Астрофизик: Науките ни учат как да взимаме добри решения в сложните ситуации в технологичния свят
Автор: ИА Фокус 17:12 / 25.06.2023Коментари (1)480
Науките ни учат как да взимаме добри решения в сложните ситуации в технологичния свят. Това каза астрофизикът д-р Владимир Божилов в предаването "Сториборд" по Радио "Фокус".

"Не бих използвал думата "слаб" за интереса към науката в България. Разбира се, има предизвикателства. Когато бях докторант, нямаше списания за наука. Когато бях ученик, в училище не гостуваха учени от университета. Сега не е така. Последните 15 години, благодарение на усилията на Британския съвет в България, МОН, Софийския университет, БАН, научните институции се отварят към обществото", коментира той.

По думите му всички науки ни учат на едно - как да взимаме добри решения в сложните сегашни ситуации на настоящия технологичен свят.

"Аз съм голям фен на "Междузвездни войни" и на научната фантастика, както във филмите, така и в книгите. Фантастиката, науката и изкуствата вървят ръка за ръка. Визуалните изкуства, в частност киното, разбира се, че трябва да имат развлекателна част. Научнопопулярните филми са страхотни, но няма как всичко да бъде научнопопулярно издържано. Тъй като най-малкото, ако сме научно точни, никога нямаше да можем да гледаме филми, в които космически кораб отива на друга галактика или на друга планета", изтъкна д-р Божилов.

Той добави, че във филмите и книгите все по-честа практика е да има научни консултанти.

"Аз мисля, че Луната и Марс вървят ръка за ръка. Едното не изключва другото. До 3 години се очаква програмата "Артемида" да доведе астронавти мъже, но и жена, които да стъпят на Луната отново. Това би трябвало да стане. Аз съм абсолютно сигурен, че НАСА ще спази този ангажимент най-късно до 2026 година. След това обаче, в началото на 30-те или до края на 30-те години, зависи дали SpaceX или НАСА успеят заедно или по отделно да го направят, аз съм убеден, че предстои и пилотирана мисия до Марс", обърна внимание астрофизикът.

Според него възможността за колонии на Марс е нещо, което е по-далеч в бъдещето. Отглеждането на зеленчуци и използването на ресурси на самата планета е ключово за оцеляването на бъдещите пилотирани мисии до Марс.

Не само в сложните ситуации на съвременния технологичен свят! Всяко нещо в Живота има свое обяснение благадарение на знанията за разлчните наки! И в този смисъл непознти територии няма! Има ограничини учени, които не познават света! - Всички лекари от медицинска специалност Очни болести от Целия свят! Не само тези тук! Просто са много тъпи и упорити!
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.