Ќовини
—порт
—правочник
ќб€ви
¬ход
close




«ј–≈∆ƒјЌ≈...
Ќачало
Ѕургас
—портни
–егионални
Ѕългари€
ћеждународни
Ћюбопитно
√алерии
Ћичности
RSS
Eксперт: “рагеди€та на јћ "“раки€" можеше да се избегне с бетонни огради!
јвтор: ≈кип Burgas24.bg 09:11 / 15.07.2020 оментари (16)262
"ћантинелата в участъка на инцидента на магистрала "“раки€", където загинаха петима, а други шестима б€ха ранени, е била най-нисък клас, не може да задържи дори лек автомобил. “рагеди€та щеше да се избегне, ако имаше бетонни огради", това за€ви†председател€т на†јсоциаци€та на пострадалите при катастрофи ¬ладимир “одоров.†

≈то какво още каза†¬ладимир “одоров в интервю за в. ћонитор:

-†√-н “одоров, можеше ли да бъде предотвратена тежката катастрофа на јћ "“раки€"?

- ƒа, можеше, ако имаше подход€щи ограничителни системи. Ќезнайно защо ѕътната агенци€ се е фиксирала само върху тъй наречените мантинели, пренебрегвайки другите видове, които съществуват по света. ѕървото впечатление, което българите придобиват, дори когато отидат в √ърци€, е, че по средата между платната н€ма мантинели, а бетонни огради. “ези съоръжени€ са измислени през 1955 година в щата ƒжърси в —јў. “е са с много висока степен на задържане. »мат своите предимства и са изключително попул€рни във ‘ранци€, »спани€, н€кои части на »тали€ и се използват масово. Ќе мога да си об€сн€ обаче защо ѕътната агенци€ у нас инвестира само в мантинели и не се замисл€ за други системи, които имат приложение. “е дори са по-евтини, тъй като експлоатационни€ им живот е между 30-40 години. ј една мантинела тр€бва да се подмен€ на 10-15 години.

†-  акво е било наистина качеството на мантинелата в случа€, много се дебатира по въпроса? » можела ли е да предотврати удара от такъв камион?

- Ќека уточним, че тази мантинела е най-нисък клас. “€ е за задържане на автомобили, но понеже е на 25 години и е изгнила, н€ма как да задържи дори лек автомобил.

- Ѕеше изтъкнато, че за съжаление трагеди€та е изпреварила отново събити€та, защото е бил планиран ремонт за септември. «ащо у нас винаги се получава така?

- ƒори и да се смени, отново ще се постави мантинела. “р€бва да се изследва чужди€ опит. ¬ ’ърватска направиха обследване на пътните си участъци, в които има най-много катастрофи. «атова те смениха гол€ма част от мантинелите с бетонни огради. ƒруг проблем е, че имаме претоварване на тировете. Ћ€тото, особено в сезона на зърнената реколта, стават по 52 тона, това води до нагъване на настилката. ¬ момента се изгражда тол системата и държавата е заложила, че ще има на 100 места пунктове, вградени кантари, които да измерват тежестта на тировете. ј как са избрани тези места, на какъв принцип, никой не знае? — кого са се консултирали? —поред нас тези кантари тр€бва да са близо до кариери, пристанища, защото ако един тир вместо 40 тона стане 46, естествено, че ще претовари асфалта. ¬ъпросът къде ще са тези кантари, тр€бва да бъде дискутиран с јсоциаци€ на зърнопроизводителите, с тези, които се занимават с доставка на кариери. ƒруги€т важен въпрос-тр€бва ли да върнем старото правило, което важеше през последните години-между петък и недел€ движението на тировете да бъде ограничено.

- Ќо това предложение се отхвърли с мотива, че ще е пагубно от икономическа гледна точка по време на пандеми€та.

- “ова е пагубно, но в други държави правилото си важи. ћоже да видите какви ограничени€ има във вс€ка една държава през ден€. »мало е ограничение заради "зелените коридори", но то е важало само за 4-5 дни и в момента си е старото положение. —покойно јѕ» може да вземе решение за връщането на това ограничение при тези превози от петък до недел€. јко този тир беше спр€н, н€маше да се случи катастрофата на јћ "“раки€". ƒруг проблем е, че шофьорите, когато влизат в Ѕългари€, не са спали с часове, докато чакат на границата.

- ј в случа€ може ли близки на загиналите при тази катастрофа да потърс€т правата си и да претендират за обезщетение?

- –азбира се. ¬ конкретни€ случай става дума за камион с турска регистраци€. “ой има «елена карта и близките на загиналите могат да пред€в€т претенции към бюро "«елена карта". “ова е т.нар. "√ражданска отговорност" на ниво ≈вропейски съюз и работодател€т н€ма отношение, може да се пред€ви иск. †

- ј има листатистика колко матинели в страната са стари и имат нужда от подм€на?

- ¬ общи линии н€ма такава статистика. Ќо гол€ма част от т€х са стари, щом на най-натоварената магистрала са такива, представете си на други места. »ма фирма, ко€то е спечелила конкурс, за да поддържа този участък-да прави маркировка, да поддържа мантнелите. “€ тр€бва да си свърши работата. «атова както казах, нека се мисли в посока за изграждането на бетонни огради, а не само на мантинели. †

- ј те удачни ли са обаче за вс€ко м€сто?

- —лед като това се прави във ‘ранци€, ’ърватска и √ърци€, значи може да се направи и у нас. ¬ъпросът е да н€маме 100% мантинели и нито една бетонна предпазна ограда.  акто изтъкнах, те дори излизат по-евтино и по-висока степен на издръжливост.

- —тана €сно и че в участъка на катастрофата и пътната настилка не е била в добро състо€ние. “ова повли€ло ли е също за инцидента?

- Ќе мога да го твърд€, но когато има претоварване, настилката се похаб€ва. »ма един участък от магистрала "“раки€", който е с ограничение от 90 км/ч. «а миналата година там са глобени 8440 души за превишена скорост. Ќие предложихме при д€сната лента, ко€то е в ужасно състо€ние, да остане ограничението от 90 км/час. ¬ л€вата лента обаче, ко€то е що-годе в добро състо€ние, ограничението да е 110 км/ч. ќт глоби там само за година са събрани около 5 млн.лева от глоби. —ега бе за€вено, че през септември участъкът най-сетне ще бъде ремонтиран. Ќад€вам се най-сетне това да стане.

- “ъй като дойде летни€т сезон, има ли вече увеличение на катастрофите, както е традиционно?  акви са наблюдени€та ви?

- ѕо време на карантината катастрофите б€ха намал€ли драстично, защото н€маше трафик. “ази година не бих казал, че може да е н€какъв критерий, но обикновено юли, август и септември са най-кървавите месеци. ѕредишни години загиваха между 60-80 души всеки месец. ¬ид€хте, че само за ден загинаха пет души. “ака че когато трафикът е интензивен, катастрофите се увеличават.

- —амо преди н€колко дни отново водач отнесе 1500 лв. глоба, защото шофираше по магистралата по път€ за морето с 230 км/ч. “ова достатъчно наказание ли е, за да накара един човек да се замисли следващи€ път да не го прави?

- Ѕих предложил да се действа освен с глоба, такива хора да се съд€т и за хулиганство, когато публикуват такива клипове в социални мрежи и демонстративно се хвал€т с постъпката си. ¬ такъв случай има възможност да бъдат осъдени 3 месеца ефективно.

¬изитка: –оден е на 26 октомври 1972 година. «авършил е английска гимнази€ в ѕловдив, след това право в —офийски€ университет "—в.  лимент ќхридски" и застраховане във ¬”«‘. Ќосител е на гол€мата награда "ƒостоен българин" за 2009 година и на гол€мата награда "«латен ритон".†




ќще по темата: общо новини по темата: 13
14.07.2020 »
14.07.2020 »
14.07.2020 »
13.07.2020 »
13.07.2020 »
13.07.2020 »
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница






«ареждане! ћол€, изчакайте ...
0
 
 
 итайска стена не помага. ќграничение 90км. ѕа камиони и преди се движеха с 90км. ј те са основни проблеми. «а т€х 60 км за останали 90 км и проблема решен.
0
 
 
јко беше баба мъжка щеше да има дръжка рЯШВрЯШВрЯШВ
-2
 
 
ј то€ ≈ —ѕ≈–“ къде в √ермани€ ли в »тали€ ли е вид€л цала магистрала с бетон,айде в царевицата бе ”ћ≈Ќ ÷Џ–¬”Ћ ,Ќ≈ јƒЏ–≈Ќ
+1
 
 
 'ви бетонови мантинели, ма ольо ?! ѕосле с какво ши ги строим ти€ подпорни стени до морето, бре !? ¬сичкото що е то бетон да се вози тука на »зток, че от тоз' ми п€сък ни мога да дишам вече !
-2
 
 
ћоите уважени€ към господина,прав е, но би ли прогнозирал,ако беше тип ,,Ќю ƒжързи'' и камиона,се беше обърнал в неговата си лента,какви щ€ха,да са последстви€та,за идващите,след него... —поред мен,по-големи!—ъжал€вам за загиналите!
+3
 
 
ќткриваме топлата вода... това е добре. Ќа запад магистралите отдавна са е открили.
 оментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! ¬сички коментиращи са се съгласили с ѕравилата за публикуване на коментари.
ќще новини от Ќационални новини:

»«ѕ–ј“» Ќќ¬»Ќј
« јвгуст 2020 г. »
пон
вто
ср€
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
¬иж още:
јктуални теми
¬зрив в Ѕейрут
ѕарламентарни избори 2021 г.
√рипна епидеми€ обхвана страната
јкци€ на прокуратурата в ћќ—¬
“¬ и шоу сезон 2020/2021 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
јбонамент
јбонирайте се за mail бюлетина ни !
јбонирайте се за наши€ e-mail и ще получавате на личната си поща информаци€ за случващото се в Ѕургас и региона.
e-mail:
јнкета
ўе почивате ли идната зима?
ƒа, в Ѕългари€
ƒа, в чужбина
Ќе
Ќе съм решил/а още

–ј«ƒ≈Ћ»:
Ќовини
—порт
—правочник
ќб€ви
ѕотребители
√–јƒќ¬≈:
ѕловдив
¬арна
Ѕургас
–усе
Ѕлагоевград
«ј Ќј—:
«а контакти
«а реклама
≈кип
ѕравила
Ѕургазлии във facebook
RSS за новините
©2008 - 2018 ћеди€ груп 24 ќќƒ. Burgas24.bg - ¬сички права запазени. — вс€ко отвар€не на страница от Burgas24.bg, се съглас€вате с ќбщите услови€ за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). ¬ъзпроизвеждането на цели или части от текста или изображени€та става след изрично писмено разрешение на ћеди€ груп 24 ќќƒ. ћнени€та изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и ћеди€ груп 24 ќќƒ не носи отговорност за т€х. ѕостав€нето на връзки към материали в Burgas24.bg е свободно. —айтът е разработен от ћеди€ груп 24 ќќƒ.
—татистика: