Година след трагедията с автобуса на АМ "Струма" –  ужасът за оцелелите още е жив

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
17:13 / 22.11.2022
960
Утре се навършва една година от един от най-жестоките пътни инциденти, определен от разследващите като непозната по своя мащаб трагедия. През нощта на 23 ноември миналата година автобус с туристи от Северна Македония, които се връщат от екскурзия в Истанбул, катастрофира на магистрала "Струма". При инцидента загинаха 46 души.

Ебиб е от шестимата оцелели от катастрофата. Пътувал е с жена си и 16-годишния им син Елмедин. Губи и двамата.

"Автобусът беше в дим, колегата пред мен счупи прозореца, той скочи и аз по него скочих. Когато скочих, поех си въздух, издишах и се обърнах към автобуса", спомня си той пред БНТ.

Близките на Ебиб научили по телефона за трагедията. До последно таели малка надежда.

"Ние се молихме да има наши спасени", разказва племенникът на Ебиб Омер Паязидовски.

В пламъците губи живота си и шофьорът Любчо, седмица преди синът му да навърши пълнолетие. Бащата тръгнал, за да замести болен колега.

"През цялото време се чувахме и когато се връщаше веднъж-два пъти се чухме. На някаква бензиностанция се обади и каза "Всичко е ок, връщам се, в България съм". По някое време след това е станала катастрофата", споделя синът му.

"Той от малко дете е казал "Аз един ден ще имам автобус, ще карам автобус". Автобусът му беше целият живот и в него завърши. Много трагично, но е факт. Завърши в своята обсесия - автобуса", разказа Лидия - близка на семейството на Любчо.

Сред водещите версии за катастрофата е човешка грешка.

"Във всичко, което правеше беше внимателен. Не вярвам, че той е виновен за катастрофата. Искам да се разбере какво се е случило точно и се надявам татко ми да не бъде запомнен като някой, който е отнел над 40 други живота освен неговия", каза синът на шофьорът на автобуса.

Адвокатите на близките твърдят, че има неизправности на пътя, които също са изиграли роля за трагедията. Позовават се на доклади и експертизи.

"Липсват така наречената надлъжна шумна пътна маркировка, липсват така наречените кабъри. Тази маркировка в своята осветителна характеристика е с 5 - 6 пъти по-ниска от допустимата по стандарт", каза адвокатът Георги Радков.

"Не са премахнати тези неизрядности и това е реално една отсечка убиец. Това, че мантинелата не е отговаряла на съответните изисквания на европейското законодателство, е спомогнало да се затвори тази врата и хората да не могат да излязат", твърди адвокатът Николай Димитров.

Според защитниците все още няма протокол със списък на починалите, което затруднява изплащането на обезщетенията. От прокуратурата в Скопие обясниха, че съдействат на българските си колеги за улесняване на разследването. А близките се надяват на справедливост.

Виж коментарите (0)

Още по темата (120):
07.03.2024 Собственикът на фирмата, чийто автобус изгоря на АМ "Струма", ще лежи в
затвора
23.11.2022 Посланикът на Северна Македония поднесе цветя на мястото на тежката автобусна катастрофа на АМ "Струма"
17.10.2022 Близките на загиналите в катастрофата с автобус на АМ "Струма" могат да осъдят застрахователите на АПИ за над 2 млн. лв.
17.10.2022 Ето какво установи експертизата за катастрофата с македонския автобус на АМ "Струма"
02.10.2022 Пендаровски посети участъкa от АМ "Струма", където загинаха 45 македонски граждани
29.08.2022 Нови факти, свързани със случилото се в трагичната нощ на 23 ноември
Още новини от Национални новини:
Азерите могат да ни доставят допълнително природен газ, имат инте...
Балабанов: За нас винаги номер 1 са били българските граждани. Мн...
Тома Биков: Готови сме да спечелим изборите категорично
Ето кои са номерата на партиите и коалициите за изборите
Тъжна вест от Парка за мечки край Белица
"Лукойл" внесе над 1 млн. барела петрол от Норвегия в рафинерията...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).