Експерти: Никаква мантинела не би могла да спре тира на АМ "Тракия"

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (15)
09:03 / 14.07.2020
1190
След катастрофата на АМ "Тракия" - какво е състоянието на мантинелата, проблемен ли е пътният участък, каква е причината за пътния инцидент - темата коментирахме в Сутрешния блок на БНТ с инж. Иван Петков, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", и доц. Димитър Илиев, автомобилен състезател.

"Смисълът на ограничителната система не е да спре превозното средство, а да ограничи навлизането му. Всяко спиране при определена тежест ще доведе до травми на хората в превозното средство", посочи инж. Иван Петков, Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата". Ограничителната система се изчислява така, че определен товар да може да бъде задържан на определено разстояние. Той подчерта, че тежкотоварен автомобил от този калибър не може да бъде задържан от ограничителната система.

Автомобилният състезател доц. Димитър Илиев беше категоричен, че при тази катастрофа участниците в нея не са имали никакъв шанс, тъй като това е "40-тонно желязо, бариера, което буквално те връхлита от отсрещното платно, без ти да очакваш, движейки се със 140, което е ограничението на магистралата. Реално тези хора са били обречени". Що се отнася до мантинелата, Илиев я определи като изгнило желязо, което е било лесно да се скъса. Той допълни, че и при стабилно съоръжение, подобно развитие на събитията е било неизбежно заради тежестта на тира.

Инж. Петков отбеляза, че несъмнено липсата на ограничение за движение на тирове в почивните дни е направила възможно присъствието на камиона на магистралата по това време, но това не е причината за инцидента. На този етап причината остава неясна. Изключително важно е да има толерантност на пътя.

"На пътя животът е с предимство", каза той. Доц. Илиев допълни, че професията на шофьора на камион е много тежка. Шофьорът е ограничаван и контролиран отвсякъде, имаш право да шофираш 4 часа, длъжен си да почиваш половин час, да караш нови 4 часа, след което задължително трябва да спиш 8 часа или да почиваш 8 часа. Той обясни, че когато тези хора пътуват сами, нямат колега, с когото да се сменят, изпълнението на тези правила става почти невъзможно.

По тази причина е трудно и да се каже какво е довело до въпросния инцидент. По отношение на пътния участък, където е станала катастрофата, Димитър Илиев потвърди, че там трябва да се вземат незабавни мерки за ремонт на пътя, тъй като там ограничението е 90 км/ч, а дясната лента на практика не може да се използва, защото е в много лошо състояние.

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (15)

Още по темата (13):
15.07.2020 Eксперт: Трагедията на АМ "Тракия" можеше да се избегне с бетонни
огради!
14.07.2020 Емоционален разказ на две момичета, попаднали в адската катастрофа на АМ "Тракия"
14.07.2020 Съдба! Блокирало предно ляво колело причинило трагедията на
"Тракия"
13.07.2020 Трима от загиналите на АМ "Тракия" са от една и съща кола!
13.07.2020 Безпрецедентна инспекция на участъка на зверската катастрофа на АМ
"Тракия"
13.07.2020 Официално: Ясно е кои са загиналите на "Тракия", 17-годишно момиче е сред жертвите!
Още новини от Национални новини:
60 работници остават без работа
ЕС смята, че Русия ще се намеси в българските избори
Масов бой с бухалки и метални тръби, четирима са ранени
Президентът наложи вето върху важен закон
Знаете ли кои действия се считат за уронване престижа на работода...
По-малко ли ще плащаме за природен газ през май месец?


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).