Отпада нотариалната заверка при прехвърляне на собствеността върху автомобил. Това съобщи вицепремиерът Даниела Бобева след редовното заседание на кабинета. Промяната е част от втория пакет от мерки за намаляването на административната тежест за гражданите и бизнеса.
Кабинетът гласува 88 мерки в тази посока, предложени от областни администрации и министерства. Извън пакета остават 40 мерки за облекчаване на режимите в строителството, които кабинетът ще гледа на следващото заседание.
Според Бобева отпадането на нотариалната заверка при прехвърляне на кола ще зарадва широк кръг българи. Такава практика в ЕС няма.
150 000 души на година пък ще бъдат облекчени с променената процедура по издаване на винетки за хора с увреждания. Вече ще е достатъчно те да отидат само веднъж до службата за социално подпомагане и ще могат да ги получат по пощата.
Източник: в. Стандарт
Зареждане ...

16:03 / 18.09.2013
2337



Анонимен
на 19.09.2013 г.
Голяма глупост е това. Бай Ганьо ще спести 50лв от заверката ама колко хора ще загубят работните си места от тоя "ход"? Има нотариуси, които се издържат от продажба на МПС-та защото там потокът е много по-голям отколкото на недвижими имоти. Логично. И сега като съкратят персонала на половина какво правиме? Айде нотариусите не ги коментираме те са се ""ояли"за всичките тия години особено пък преди кризата ама питам какво ше правят тия дето ще загубят работата си? Ало, някой помисли ли за тва?
Милена Александър
на 19.09.2013 г.
Не може да разберете сега :)
Blaga Ruseva
на 19.09.2013 г.
Една такса по-малко :)
КГМ
на 19.09.2013 г.
В Италия не можеш да продадеш кола, ако имаш задължения към държавата. С парите от продажбата първо трябва да се издължиш на държавата и останалото е за теб.
Dimitar Naidenov 1
на 19.09.2013 г.
Нотариуса няма да е задължителен. Но който се страхува от измама и си мисли, че нотариуса може да му гарантира нещо - да си плати и ще мине през нотариус. Какъв е проблема? Въпросът е да не е задължително и всеки да си преценя сам. Да не говорим, че в закона в момента се говори за заверка на подписите под договора, а не за материален интерес, както го тълкуват нотариусите за да вземат повече пари. Пък и толкова много измами станаха с участие на нотариуси, а не чух да има някой осъден от тях. Да не говорим за огромните им хонорари и за палатите в които живеят и работят. Не мисля че стандарта им на живот и размера на таксите им съотвества на нашето общество. Прекалено са големи и направо са си чисто изнудване. Но явно лобито им след политиците е голямо и си уреждат нещата.
Salvador Sc
на 18.09.2013 г.
В коя европейска държава е работа на нотариуса да проверява платени данъци или да внася местен данък от името на страните по сделката...???
Милена Александър
на 18.09.2013 г.
Нотариуса проверява и за платени данъци и разни такива "незначителни" неща. Още повече, че колите и сега не се прехвърлят, а се карат доста често и с пълномощни и хиляда преупълномощавания, които крият риск за собственика.. С пълномощно собственост не се прехвърля. Общо взето ще настане боза...
Daniela Stoyanova 1
на 18.09.2013 г.
нещо хубаво :)
Добромир Младенов
на 18.09.2013 г.
не знам само защо си мислите,че нотариусите биха предотвратили измама или въобще не сте прехвърляли МПС. Какво прави нотариуса, сверява личните данни на лицата купувач и продавач и за това получава пари а дори и не е видял МПС което е обект на сделката. БРАВО за този закон
Добромир Младенов
на 18.09.2013 г.
Супер, една хранилка на нотариуса по-малко
Ivan Kirkov
на 18.09.2013 г.
Много притеснения за измами не живейте в страх за една кола !!!!!!
Голфаровото Гоче
на 18.09.2013 г.
При нотариуса е 30 лв. а след това в КАТ-60, не е ли малко много?
Анонимен
на 18.09.2013 г.
Чета коментарите тук и не съм съгласен,че на запад не се искало нотариална заверка. Доколкото съм запознат тя не се иска ако колата е нов внос, което важи и тук, но иначе си е необходима. Комунистите да помислят как да увеличат доходите на българина за да може да си купува МПС-та, а не 20 годишни трошки пък нека да са му проблема тия 50-60лв, които ше даде за нотариална заверка. Щото българина не е прост като го ударя нещо по джоба. Изкарва си застрахователна оценка за 500-100лв и си прехвърля МПС-то за символична сума при нотариуса. Поредния ход да се замажат очите на народа и да им се втълпи,че им се прави някаква голяма услуга...
Анета Якимова
на 18.09.2013 г.
Георги Чобанов, не можеш да си купиш пиано, мебел, и т.н. със запор, неплатени данъци и други задължения, така, че не може да става изобщо сравнение. Ако се приеме това предложение, не ми се мисли какъв ще е риска за купувача на МПС, сега поне нотариусите предотвратяват много опити за измами.
Георги Чобанов
на 18.09.2013 г.
Тази недомислица с нотариалното прехвърляне отдавна я няма в другите страни. Колата е движима вещ и би трябвало да се купува-продава, например, като едно пиано, мебел, уред, компютър или инструмент. Значи, или при тях трябва нотариусите да си пълнят джобовете, или да се премахне и за колите. Има регистрация в КАТ с договора между продавач-купувач и толкова. Както се купува нова кола.
Анонимен
на 18.09.2013 г.
Смехория! В германия е достатъчно да ти дадат ключовете и докунента на колата и тя е твоя...Само си я регистрирай...А тая се фука...в ЕС няма друга страна с такава ...социалистическа глупост...
Милена Александър
на 18.09.2013 г.
Сега ше напълнят съдилищата с разни казусчета с неизяснена собственост.. :) "красота"... Понеже бяха празни. :)
Yordan Yordanov 4
на 18.09.2013 г.
dis-like
Анонимен
на 18.09.2013 г.
Ммм, от една страна е добре, но наистина предвид изобретателността на българите... Малко нож с две остриета. За мен е най-добре да се остави като пожелателна. Който иска да е сигурен - отива при Нотариус, който му се играе на тото или пък познава собственика на колата - пише договор и в КАТ.
Slavomir Buiukliev
на 18.09.2013 г.
Голяма глупост
Rosen Raychinov
на 18.09.2013 г.
Абе това с нотариуса в България не е препоръчително, щото квито сме мошеници ....
Bilyana L Ruseva
на 18.09.2013 г.
Чудесно - сега няма никой да може да знае със сигурност дали колата, която купува е на този, който му се представя за собственик.
Kalin Filipov
на 18.09.2013 г.
Ми нормална работа който е купувал в чужбина знае че навсякъде е така.В който е големия талон на колата и има договор за покупко продажба свободен текст той е собственика.защо при тях да функционира а при нас не?И докога ще се редим на сто опашки за едно нещо да не говорим ,че и такси ти събират за това.
Kalin Filipov
на 18.09.2013 г.
Ми нормална работа който е купувал в чужбина знае че навсякъде е така.В който е големия талон на колата и има договор за покупко продажба свободен текст той е собственика.защо при тях да функционира а при нас не?И докога ще се редим на сто опашки за едно нещо да не говорим ,че и такси ти събират за това.
Анонимен
на 18.09.2013 г.
Чудесно .... сега как ще ми попречат да си прехвърля старата трошка на комшията?
Ivan Cvetkov
на 18.09.2013 г.
Това е добре, дано няма схеми за лесни кражби на коли. Колкото до това дали никъде другаде го няма не съм съгласен - в Португалия също не се минава пред нотариус, има едно бланки които се продават в бензиностанции, книжарници и много други места и цялата процедура става за около 20-30 минути.
Лют Пипер
на 18.09.2013 г.
Нотариалните такси вероятно ще отпаднат, но държавните си остават.
new
на 18.09.2013 г.
Браво! Супер! Ще има с какво да се изхранват измамниците и тарикатите. Българинът има по една 15-20 год. трошка и ще се намери някой да му я "присвои". ще се нагледаме пак на схеми и схеми и кой страда отново залюханият гражданин, дето все си трае. До кога?!
Анонимен
на 18.09.2013 г.
Браво бе, 10 дена след като продадох колата...
Коментарите са на публикуващите ги. burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.