Инициативен комитет от граждани на Бургас организират символичен протест утре от 16:00 часа. Целта на протеста е премахването на паметника на "Альоша".
От инициативния комитет предлагат на негово място да бъде изграден паметник на Българската армия. Протестът е организиран от инициативен граждански комитет, който няма нищо общо с никоя политическа партия, казват организаторите.
"Всеки, който желае да подкрепи нашия протест, да заповяда пред паметник "Альоша" в 15:30 ч.", завършват от комитета.
Зареждане ...

09:07 / 15.04.2011
15164




Абсент
на 16.04.2011 г.
Това да трябва да се мотивираш с архитектурното си или историческо образование , че нещо е грозно , тромаво и не ти харесва е едно най-комичните неща, които съм чувал. В този паметник има точно толкова смисъл и красота , колкото в Йоан Костадиновият "Възел",в памет на моряците или онази купчина камъни , която нахвърли до Автото . Когато 1/2 от подрастващото поколение не може да определи какъв е този паметник и на кой , а го използва единствено за да го дращи и да се лигави пред него, това означава, че той не изпълнява основното си предназначение . Да не говорим , че , лично аз много обичам братушките , ама не мисля , че най-високият монумент в града трябва да е на незнайният руски воин , довел един режим известен с избиването на българската висша класа . А колкото до това кои стои зад мен ?! Смея да твърдя , че съм от средно интелигентната класа българи , които имат достатъчно самочувствие да говорят от първо лице единствено число . Да съборят мавзолея на Георги Димитров беше глупаво , това - може да се окаже дори полезно .
Човека който спря влака
на 15.04.2011 г.
граждански комитет - грънци, евтин седесарски номер да мобилизират жалкия си електорат преди изборите, в трепетно очакване съм някакъв граждански комитет да повдигне и въпроса за досиетата.
KPrince
на 15.04.2011 г.
Добре, не казвам, че паметника трябва да стои, защото е на някой национален герой или нещо такова, а просто защото е свързан вече с града ни !!!! Стои си на това място от както се помня, а и сигурно много преди мене.На всичките как да се изразя "недоволни" от такива паметници, къде бяхте когато откриха паметник на загиналите американски летци по време на бомбандировките над София ? Точно такива нагли паметници трябва да се събарят и да се забрани тяхното изграждане.Както и на паметника на ония двамата резаци.
Абсент
на 15.04.2011 г.
Не става въпрос за премахване на миналото или за неуважение към руснаците . От фашистите освобождението няма да го обсъждам защото е доста спорно, колко дължим на братският СССР , тъй като мисля, че заедно с руснаците през този период сме избили повече Българи отколкото германци , ама айде ...Става въпрос за това , че е грозно и неподходящо на най централното място в Бургас да стои паметник на борците срещу фашизма . Истината е , че това затвърждава идеята , че в родината си имаме повече място за чужди герои от колкото за собствените си .Съгласен съм , че да разрушаваме паметници е проява на глупост и наивност...като се правим , че нещо не съществува не означава , че ще върнем времето назад .Но от чисто практична гледна точка , този паметник нито е красив, нито е особено практично да стърчи като да не казвам какво в центъра на града...Мисля , че няма да изгубим кой знае колко от историята си като го няма , а ще спечелим доста свободно пространство и, кой знае , с някоя добра идея може би доста по-добър облик на ЦГЧ на Бургас.
ЯНПЕ
на 15.04.2011 г.
Можете ли да си премахнете родословното ви минало,пък то да е лошо?Това е историята на нашето минало.Можем ли да кажем на бъдещото поколение,че руските братя не са помогнали за освобождението ни от турско робство и от фашистите?Само други нации може да искат да се премахне паметника-символ на славянската ни дружба.
Златина Стоянова
на 15.04.2011 г.
това са пълни глупости,искам си Альоша...
Атанас Топалов
на 15.04.2011 г.
Как може изобщо някой да си е помислил да махне Альошата....?! Май има много хора без работа ;d
komatsu
на 15.04.2011 г.
паметника наистина малко загрозява но ако се поддържа няма да е толкова зле,ако питате мен това са пак предизборни работи да искарат едните лоши другите добри
one бургазлия
на 15.04.2011 г.
Не вкарвайте политика в Паметника. Паметника, хубав или лош, е неразделна част от Бургас и трябва да остане. Бургас няма да е същия без него. Не вярвам някой, който наистина обича града си да иска премахването му. Мисля, че тези, които са за премахването му или не са бургазлии или с по-голямо удоволствие биха живяли на друго място.
Стоян Георгакев
на 15.04.2011 г.
Поредната идиотщина.
Didi Aleksieva
на 15.04.2011 г.
Последният дерт на Бургас е паметника !Всичко друго ни е "о,к"Костадин Марков е последовател на Ев.Бакърджиев-хора на рушенето.
Todor Todorov 5
на 15.04.2011 г.
Хахахахаха тоз пък, на Костадин Марков да сме правели (пън Альоша) Ох не издържам :) Паметника и да се махне, и да си остане не пречи на никого мисля. До сега не ви пречи, сега след 22 години се сетихте, че е кофти :)
Атанас Дубаров
на 15.04.2011 г.
Хах, да, поне да вършат някаква работа, че ивицата взела да изчезва, заедно с буните. :)))
Станимир Димитров
на 15.04.2011 г.
Предлагам, каманаците от всички абсурдни бургаски паметници да бъдат използвани за буните по плажа, които са взели да изчезват!
Атанас Дубаров
на 15.04.2011 г.
Те освен да правят паметници, които после да се разпадат друга работа си нямат. Да вземат да оправят или да махнат оная гробница до автото, че гледката е покъртителна и то точно на входа на морската... За какво са ни 100 паметника, като всеки от тях прилича на кенеф. И тоя Пантеон и той същата развалина. Кой ли ден ще се сринат от самосебе си... Докато не убият някой, никой няма да им обърне внимание!
Станимир Димитров
на 15.04.2011 г.
Хубаво е, че ще го махнат. Идеята да бъде подарен на онзи музей ми допада. Не разбирам само едно нещо! Защо на негово място искат да направят друг изпляскан паметник!? От едната простотия на другата....
Атанас Дубаров
на 15.04.2011 г.
Явно Бургас наистина си заслужава соц-облика. После се чудя защо познати от други градове като дойдат тук винаги казват "Много лъха на соц в Бургас..." OMG!!!
Daniela Yordanova
на 15.04.2011 г.
твърдо ПРОТИВ съм събарянето на каквито и да е паметници! ами защо не съборят и моста!
The Prince of Burgas
на 15.04.2011 г.
Да съборим Альоша и да вдигнем паметник на Българската армия - съм против! Обаче по-долу имаше много добро предложение за паметник на Цар Симеон Велики - това подкрепям с две ръце! Не се сещам в България да има някакъв прелестен монумент на най-великия българин в цялата ни история, а и най-голямата му битка е било близо до Бургас - Битката край Ахелой. Така че би било уместно е подходящо, ако ще се събаря този паметник и ще се вдига друг с неговите размери или сходни, то той да бъде на Цар Симеон Велики!
antony61
на 15.04.2011 г.
Този паметник трябва на всяка цена да се премахне.Той е обида за всеки нормален човек.Това е паметник на НАЙ-ГОЛЯМАТА ЛЪЖА на 20 век.Лъжата ,че ОКУПАЦИЯТА е освобождение и ,че комунизмът е свобода.
Republic of Burgas
на 15.04.2011 г.
Всеки един значим град има нужда от своите символи /паметници,сгради,атракциони/, всеки има собствено мнение и ще бъде прав, сам за себе си.Много повече би ми се харесало, ако вместо този паметник има 50 метров монумент на Васил Левски, Хан Аспарух, Хан Крум, Цар Симеон Велики........или на някой друг от още десетките славни БЪЛГАРИ.А паметника на руската армия може да бъде демонтиран, не унищожен и преместен на друго място.
Георги Ангелов
на 15.04.2011 г.
Какъв паметник на армията бе хора? То вече има такъв - и то точно до "Альошата"!!! Колко по-подходящ и красноречив паметник на армията ни от тази голяяяяма дупка там! Я оставяйте Альошата на мира и си търсете други глупости с които да си запълвате свободното време!
Гергана Георгиева 1
на 15.04.2011 г.
НЕ ПИПАЙТЕ "АЛЬОША" ТОЙ Е ЕДИН ОТ СИМВОЛИТЕ НА ГРАДА НИ !!!
auditt
на 15.04.2011 г.
Бургазлии да не се занимават с глупости,ами да искат по-бързо решение на въпроса с дупката,че няма по-голяма гнусотия от нея.Няма друг град с такова нещо,точно в центъра...То сигурно и такива села няма.
Hristo Lukov
на 15.04.2011 г.
Да направим паметник посветен на зам.кмета Костадин Марков единственият доказано "некорумпиран" бургаски общинар вместо тоя пън Альошката.
Tanya Dimova
на 15.04.2011 г.
а,още един ремонт или строеж в центъра няма да изтърпя,стига сте се занимавали с глупости,бе,хора.Що не се обявите против дупката РУМ на Тройката и сивата недовършена сграда срещу общината които виждаме вече...не знам 20 години...Паметник ще ми събарят,и с какви пари ще строите другия....
Михаил Начев
на 15.04.2011 г.
Луди ли са?!?!
meduza
на 15.04.2011 г.
Какво значи "Бургазлии не искат паметника - "Альоша"? Кои бургазлии? Каква част са от гражданите на града ( 200 000 )? Това е история , никой ли не може да осъзнае това? В коя друга държава на света се събарят паметници ?
Коментарите са на публикуващите ги. burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.