Избраха логото, което ще представи Бургас в битката за културна столица на Европа през 2019г.
Логото, което ще представи Бургас в битката за културна столица на Европа през 2019 г., е вече ясно. То представлява изписване на "Бургас" едновременно на български и английски, като буквите от името на града са визуализирани и декорирани по такъв начин, че да напомнят море и вълни. Резултатът е съвременен, нестандартен символ със своя силна идентичност и послание. Автор на логото е Георги Стоянов.
Неговото предложение беше избрано измежду 153 проекта, участвали в конкурса за лого на кандидатурата. Решението за избора на лого беше взето вчера при проведено заседание на комисия в състав: Светослав Николов - графичен дизайнер, Николай Дубаров - художник, Община Бургас, Любомир Коцев - дизайнер, художник, преподавател, Атанас Стоянов - художник, преподавател, Милен Филипов - PR специалист, преподавател в БСУ, Десислава Георгиева - журналист, председател на Дружество на журналистите - Бургас, Кристина Вълчева - експерт в Дирекция "Култура, маркетинг и връзки с обществеността", Община Бургас.
При обсъжданията бяха взети под внимание получени предварително оценки и коментари от: Красен Кръстев - доцент по графичен дизайн и типография в Американски университет в Дубай, дизайнер, бранд специалист, Иван Христов - дизайнер, бранд специалист, Димитър Петров -дизайнер, бранд специалист, Анастас Петков - дизайнер, Венелин Шурелов - художник, дизайнер, преподавател по дигитални изкуства в НХА, сценограф, Изабела Бузони - архитект, дизайнер, специалисти с сферата на културата от общините от Бургаски регион.
Аргументите на комисията за избора на логото-победител са следните: Оригиналност - не се откриват директни "заемки" от вече правени неща.
Интерпретация - буквите от името на града са находчиво интерпретирани.
Асоциативност - Визуализацията на буквите напомня море, вълни и птици, без директно да ги илюстрира. Това е един от малкото варианти, в които графичният символ не е представен буквално или прекалено абстрактно.
Универсалност - смесването на кирилица и латиница предполага успешното му разчитане на интернационално ниво.
Майсторство - задачата, която са си поставили дизайнерите в съчетаването на кирилица и латиница, е сложна, но те са се справили много добре.
Стил - изборът на два тона в синьо е минималистичен и стилен, избегнато е клишираното "кокетиране" с цвета.
Видимост - логото е плътно и компактно, това предполага доброто и ясно позициониране в различни мащаби и носители.
Конкурентност - сравнението с останалите кандидатури отличава това лого с качества, които комплексно отговарят на гореспоменатите критерии. Логото отразява младия дух, съвременността и иновативността като отличителни характеристики за Бургас; то демонстрира също стремежа на Бургас да се превърне в център на съвременния прочит на културата.
С награда на публиката ще бъде удостоен авторът на логото, заело първо място след онлайн гласуване, проведено през ноември миналата година. Той се казва Димитър Лазаров, а проектът му представлява карта на област Бургас и изписани в нея думи, характеризиращи културния живот на региона.
Поради съмнения на гражданите в истинността на вота, тогава конкурсът беше прекратен. По искане на голяма част от участниците в конкурса, беше взето решение крайният победител да бъде определен от експертно жури.