Омбудсманът на Републиката Константин Пенчев се ангажира да провери всички сигнали за нарушения и самоуправства на ръководството на "Слънчев бряг" АД. Това стана ясно по време на среща с представители на Управителния и Контролния съвет на Съюза на собствениците в "Слънчев бряг". Срещата с омбудсмана се проведе в столицата и бе инициирана от Съюза, след като повече от 600 хотелиери, ресторантьори, таксиметрови шофьори, доставчици на стока обявиха на три протестни митинга, че ръководството на дружеството налага рекет на всички, които развиват дейност на територията на туристическия комплекс.
Омбудсманът е запознат с най-фрапиращите неправомерни действия на акционерното дружество. В документацията, връчена му от Съюза на собствениците са приложени и копия от платежни документи, издадени от дружеството за заплатени такси за достъп на автомобили в курорта, както и копия от платени стикери, раздадени на шофьори. Към всички документи е приложена и подписка от хотелиери, ресторантьори, туроператори, доставчици, таксиметрови шофьори, които развиват дейност в "Слънчев бряг". В нея те се се обявяват против новата транспортна схема - поставените бариери, зоните за почасово паркиране, таксите за заскобяване, репартрирането и наказателен паркинг, задължителните униформи за таксиметровите превозвачи, които трябва да се закупуват от АД-то.
На омбудсмана са предоставени всички жалби и сигнали до прокуратурата, Главният прокурор, МИЕТ, МВР срещу действията на "Слънчев бряг" АД.
Константин Пенчев е дал уверение, че заедно с експерти ще се запознаят обстойно и с неразрешеният повече от 10 години проблем с инфраструктурата в курорта "Слънчев бряг" и двойното облагане на собствениците, които плащат данъци един път в община Несебър, втори път на акционерното дружество.