 © Burgas24.bg |  | Основната цел при възлагане на техническото задание за проектиране на „Зоната за обществен достъп на транспортен възел Морска гара- железопътна гара-автогара - Бургас", известен като проект "Супер Бургас" е проектът да не се натоварва инвестиционно. Това каза по време на пресконференция в Бургас министърът на транспорта Петър Мутафчиев. „Проектът в самото техническо задание, което ще бъде разработено и ще бъде представено на Управляващия комитет и на крайния бенефициент наистина трябва да бъде ефективен и осъществим. Това е най-важната задача, пред която ние в момента сме поставени и съм убеден, че с общи усилия ще направим именно това. Ако го пренатоварим с инвестиции това означава или да го удължим във времето, или да създадем след това проблеми при самата му реализация. Знаете, каква е ситуацията в момента с инвестиционните процеси при тази обща световна финансова криза. Трябва да бъдем прагматици в тази посока", каза министър Петър Мутафчиев. Той допълни, че ако например се направи проект за 200 милиона евро той трудно би се реализирал. Затова трябва да се търси оптималният вариант, който да е ефективен, т.е. да има достатъчно сграден фонд и достатъчно съоръжения и включително такива, които са пряко свързани с атракции, които да имат своята възвращаемост. „Защото, ако не докажем възвращаемостта няма да има инвеститори, които да го построят. Това ще става с публично-частно партньорство - дали ще бъде с отстъпено право на строеж или определена собственост от това, което ще бъде построено. Защото понякога стремежите ни да направим нещо много супер, супер става така, че не можеш после да го реализираш. А ние сме се спрели и се надявам, че ще продължим да работим наистина в сферата на оптималното, което може да се реализира и можем да намерим инвеститори за него. В противен случай ако го блокираме със страшно много обекти, които трябва да се построят с много, много пари в един момент ще срещнем затруднения с неговата реализация", обясни Петър Мутафчиев.
Източник: Агенция "Фокус" |