Проф. Ананиев: В Сърбия жп линиите са в плачевно състояние, разпадат се

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
15:34 / 30.12.2022
563
"Познавам инфраструктурата на Сърбия, тя е в плачевно състояние. Трябваше преди 4 години, те сами си го признават, да се направи основен ремонт от Ниш до Белград. Трябваше да се прави от руски фирми, от китайски, нещата не се случиха  и там линиите са с разпадащи се траверси и лоша настилка, което води до ограничаване на  скоростите и възможности за произшествия", това каза в коментара си за Агенция "Фокус" проф. Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските жп превозвачи по повод втория дерайлирал влак в Сърбия в рамките на една седмица.

Трябваше тотално да се спре движението България-Сърбия. Една от причините то да не бъде спряно е, че Сърбия има голям проблем с въглищата. Сега голяма част от съставите са с въглища и ако спрат жп транспорта, няма да имат енергия, става ясно то думите на Ананиев.

"По непотвърдена информация минимум 10-15 дни няма да има движение, което създава големи проблеми. Истината е лошата инфраструктура, лошото поддържане", допълни председателят на Асоциацията на българските жп превозвачи.

Той коментира и големите проблеми, които се създават за жп превозите в региона, заради лошата инфраструктура в Сърбия: "Голяма част от товарите за Европа минават през 20 български основни направления през Русе и през Калотина-Сърбия-Унгария-Австрия. Загубите в момента са, че повече от 20 влака стоят в България. Има забрана на българските железници да приемат вагони от Турция, които са за това направление".

Този проблем се е очаквал от бранша у нас и е разработен вариант за връзка през Видин, която не е използван активно, а има капацитет. Жп връзката през Русе е задръстена, ще има известно оскъпяване, в зависимост от това кога трябва да пристигне  транспортираната стока, става ясно от анализа на Ананиев.

Съветът на председателя на Асоциацията на българските жп превозвачи е да се търсят други алтернативи.

Сложен е въпросът с търсене на съдебна отговорност от сръбската държава, заради предизвиканите по нейна вина загуби, тъй като всичко зависи от договорите на превозвачите, от застрахователите и от клиентите. Ако клиентът потърси отговорност за недоставени навреме стоки от превозвача, той ще потърси такава съответно от Сърбия, е изводът от коментара на проф. Ананиев.

Виж коментарите (0)

Още по темата (18):
09.01.2023 Инж. Златин Крумов, НКЖИ: Имаме уверението на сръбските власти, че до 10 януари железният път ще бъде възстановен
08.01.2023 Цистерните в Пирот: Български кран се е наклонил на една страна
05.01.2023 Чака се автокран от България, който да вдигне дерайлиралите цистерни с амоняк при Пирот
29.12.2022 Най-малко пет дни ще продължи изтеглянето на цистерните с амоняк край Пирот
29.12.2022 Красимир Папукчийски: Над 20 товарни композиции изчакват в България заради ситуацията в Пирот
29.12.2022 Премахват цистерните с амоняк, отварят магистрала Пирот-Ниш
Още новини от Международни новини:
Крути мерки за нарушаване на правилата за шофиране в Гърция, може...
Крепост, която познаваме от популярно ТВ предаване с български уч...
Американското разузнаване смята, че Путин не е наредил Навални да...
Светът се тресе: Регистрирано е поредното мощно земетресение
15 българи са арестувани в Испания
Спасиха 130 кита бяха в Австралия


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).